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lucyajgill1@gmail.com
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Lucy Gill’s practice is rooted in sculpture and alternative textile production. They use sustainable and regenerative materials to create work that embraces reuse, transformation, and decay. Through delicate fruit leather sculptures, edible work, performance, cast bronze, and self-made tools, Gill calls attention to the products we ingest and the mechanisms that surround them.

Gill collaborates with local grocery stores to repurpose fruits and vegetables that would otherwise go to waste by transforming them into fruit leather. Their slow processes of dehydration suspend food products between life and death. By preserving and transforming these rotting fruits and vegetables, they connect ideas of sustenance and nourishment to those of waste and decay. 

Gill uses self-made tools in bronze, allowing moments of contact with their body and the fruit leather to alter the surfaces. These serve as both functional objects and recreations/adaptations of tools used during various stages of a food item’s lifecycle. The contrasts inherent to the work create constant movement between ephemerality and permanence, allowing Gill to explore widely varied rates of transformation and deterioration, and diverse time scales. 

Lucy Gill is a visual artist from unceded Musqueam, Squamish, and Tsleil-Waututh territories (Vancouver), now based in Tiohtià:ke/Mooniyang (Montréal). They hold a BA in Sculpture and Art History from Concordia University, as well as a Diploma in Fine Arts from Langara College. Gill’s work has been presented in numerous group exhibitions and public art events in Montréal, including Embodied Urgencies at FOFA Gallery (2024) and Fresh Paint / New Construction 19th Edition at Art Mûr (2023). Their curatorial projects include Filaments, hosted at Produit Rien (2025), and Goldenrod, at Ateliers Belleville (2024). In September 2025 they will attend the Arteles Residency in Finland.



Lucy Gill ancre son travail dans la sculpture et la production textile alternative. Elle utilise des matériaux durables et régénératifs pour créer des œuvres qui explorent la réutilisation, la transformation et la décomposition. Que ce soit à travers des sculptures délicates en cuir de fruits, des œuvres comestibles, des performances, des moulages en bronze ou des outils fabriqués par ses soins, elle attire l'attention sur les produits que nous ingérons et les mécanismes qui les entourent.

Gill collabore avec des épiceries locales pour transformer en cuir des fruits et légumes destinés à être jetés. Son processus lent de déshydratation suspend ces aliments entre la vie et la mort. En préservant et en transformant ces fruits et légumes en décomposition, elle associe les notions de subsistance et de nourriture à celles de déchets et de décomposition. 

Tout au long de ce processus, Gill utilise des outils de sa création et laisse le contact avec son corps et le cuir de fruits modifier la surface du bronze. Ces outils servent à la fois d'objets fonctionnels et de reproductions/adaptations d'outils utilisés à différentes étapes du cycle de vie des aliments. En manipulant des matériaux si opposés, Gill joue sur la transition constante entre l'éphémère et le permanent, explorant ainsi différentes échelles de temps, rythmes de transformation et de détérioration.

Lucy Gill est une artiste visuelle originaire des territoires non cédés des nations Musqueam, Squamish et Tsleil-Waututh (Vancouver), actuellement basée à Tiohtià:ke/Mooniyang (Montréal). Elle est titulaire d’un baccalauréat en sculpture et en histoire de l’art de l’Université Concordia, ainsi que d’un diplôme en beaux-arts du Langara College, à Vancouver. Son travail a été présenté dans plusieurs expositions collectives et événements d’art public à Montréal, notamment à la galerie FOFA (2024) et dans le cadre de l’exposition Fresh Paint / New Construction à Art Mûr (2023). Parallèlement à sa pratique artistique, elle développe des projets de commissariat, dont Filaments, présenté à Produit Rien dans le cadre du festival Art Matters (2025), et Goldenrod aux Ateliers Belleville (2024). Elle participera à une résidence au centre Arteles, en Finlande, en septembre 2025.